Radio-538-Zomercampagne-v3
Radio-538-Zomercampagne-v4
Radio-538-Zomercampagne-v2
Radio-538-Zomercampagne-v1

Radio 538 Zomercampagne

Radio 538 is één van de grootste radiozenders in Nederland. Maar met online concurrentie van spelers zoals Spotify en Apple Music is het steeds moeilijker om voeten aan de grond te houden in dit digitale tijdperk.
Aan mij de taak om voor Radio 538 een strategie op te stellen waarmee de zender zich zou transformeren van een analoge zender tot een interactief radiostation met jonge luisteraars. De zomer was hiervoor het perfecte moment! Radio 538 riep de luisteraars op om hun ultieme #538zomer momenten te delen. Zij konden hiermee tickets winnen voor de vetste festivals!

Na de zomercampagne werd Radio 538

nr 1 bij de doelgroep 20 – 49 jaar!

Zomercampagne-Radio538-iPad
Luisteraars van Radio 538 deelden massaal hun foto’s en video’s met #538zomer. De leukste inzendingen werden verzameld op de website. En dat was nog maar het begin. De beelden werden gebruikt in alle uitingen; online, print en zelfs op TV! Luisteraars zagen zichzelf terug op billboards en tv-commercials. Hoe gaaf is dat!
Het werd een zomer om nooit te vergeten. De resultaat waren verbluffend. Na de zomercampagne werd Radio 538 door 49% van de doelgroep beschreven als interactief. De luistertijd verdubbelde en de zender behaalde een nummer 1 marktpositie!
Concept en strategie: Richard van Horssen & Rutger Vink
Branding en design: Richard van Horssen
In opdracht van: SUE Amsterdam
Productie TVC: 100% Halal

Wil je dit verhaal live horen?

Ik vertel het je graag!

Neem contact op!